Sunday, April 1, 2007

SuperSpar-månad på börjad!

Öppnade upp deklarationsbrevet igår och såg till förvåning att jag tydligen hade arbetat ihop 701 kr på "R & M i Täby AB". Nu förstår jag varför man inte ska vara full på jobbet, det blir så jobbigt att deklarera efteråt. I mitt fall spelar det inte så stor roll då jag inte överskridit beloppet för att betala skatt för arbete.

Vinsten på fonderna blev förra året 3 418 kr (såldes innan bloggen startade) och sedan tillkommer mina aktieaffärer som dock förra året inte inbringade så mycket pengar, då jag inte sålde så mycket vinstaktier. För er som missat tog mitt aktiesparande över fondsparandet helt under September 2006. För mig som inte betalat skatt (inte haft koll på det iaf) för känns det jobbigt att staten ska komma och ta mina pengar...

Preliminär skatteuträkning: 1012 kr

SuperSpar-månaden kommer inledas med att jobba i trädgården med att sätta plattor. Jag har satt upp som mål att jag inte ska köpa något onödigt denna månad. Med onödigt handlar det framför allt om godis eller äta ute. Dock har jag sedan tidigare bokat in mig på 2 konserter som är betalda men alltså kommer som kostnad för denna månad, dock tror jag jag ska fuska lite och redovisa in på Mars månad när utbetalningen skedde. Förmodligen kommer det också tillkomma någon till utgift i form av nöje.

No comments: