Sunday, April 29, 2007

Mitt år i USA

Som ni kanske läst i något tidigare inlägg så kommer jag efter 1an åka och studera i USA. Jag tycker det ska bli extremt spännande och kommer förmodligen vara en av de viktigaste delarna av mitt liv. Det kan också ses som investering som förhoppningsvis kommer generera högre lön i framtiden. Jag vill passa på att tacka mina föräldrar för att de betalar/låter mig åka till USA.

Det var inte jag själv som kom med idéen utan mina föräldrar. Jag har alltid varit intresserad av att åka men haft lite svårt att fråga då det inte är helt smärt/kostnadsfritt. Det som fick mina föräldrar att fråga var förmodligen att jag har två andra nära kompisar som också ska åka.

Förmodligen kommer USA-resan på kort sikt vara dåligt ekonomiskt då jag förlorar ett år där jag kan arbeta. Men i långa loppet kan det leda till en ekonomisk vinst, men det känns faktiskt sekundärt.

"När jag var ung trodde jag att pengar var det viktigaste i livet. Nu när jag är gammal vet jag att det är det."

- Oscar Wilde

No comments: