Monday, April 9, 2007

Påsken är över.

Under påskhelgen har min farbror vart här och fixat våra datorer så nu behöver jag inte längre konkurrera med varken min broder eller fader längre. Nu kan vi ha en dator vardera. Jag har under dagen haft en kompis här och vi har installerat Dreamweaver och Photoshop, så nu kan jag sätta igång att lära mig att bygga hemsidor! Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan jag är lika bra som polarna.

I påskägget medföljde en hundralapp som är helgens enda inkomst. Igår grillade jag med 10-talet och med de kom enda utgiften, 16 kr för 10 st korvar.

Tidigare i veckan fick jag bita i de sura äpplet som det kan innebära att vara sparsam. Ett gäng kompisar hade bestämt sig för att äta på restaurang på kvällen. Jag valde att inte följa med då utgiften skulle beräknas landa på en bra bit över 150 kr. I efterhand är det ganska skönt att inte ta den utgiften, men jag vet ju inte vad jag missade. Men de man inte vet, lider man inte av.

5 comments:

Olof Ekman said...

Tja! Vad ska du ha din miljon till? Undrar bara..

managerwest said...

megabytet> Miljonen ska skapa trygghet och den kommer sedan investeras vidare till pengarna vuxit ännu mer. Då får jag fundera över mitt liv och ta reda på vad som verkligen intresserar mig. Vill jag jobba? Hjälpa andra? Resa?

Pengarna ger frihet

Jonas said...

Är inte Photoshop och Dreamweaver rätt dyra program att köpa när man som du håller på att spara pengar... Gimp är ju t.ex. gratis.

managerwest said...

Vem har sagt något om att köpa? har inte betalt ett öre för dessa program ;)

Jonas said...

Är man beredd att vara olaglig finns det väldigt många sätt att bli miljonär på... ;)