Saturday, April 14, 2007

Ny investering

Har sedan nyår kollat runt lite på fonder då jag tänkt börja fondspara. Har med intresse följt ett antal fonder och Carlson Asian Small Cap är den som imponerat mest på mig. I Aktiedirekt-portföljens kassa finns 1 800 kr som nu investerats i denna fond. Placeringshorisonten är inte särskilt lång utan pengarna kommer bara finnas i denna fond till jag fått ihop tillräckligt mycket pengar för att köpa en ny aktie.

Aktier som står på bevakningslistan för nästa aktieköp:
Countermine B
Micro Systemation B
PA Resources
Värmekyl Grossisten Scandinavia

Har du något tipps som är värt att kolla upp? Tveka då inte att kontakta mig!

3 comments:

Unknown said...

DQE, jag skulle själv behöva lite nya tips om vad jag ska sälja i min portfölj och vad jag ska ha kvar, kontakta mig på rickard@sellstedt.org.
Diggar din blogg!

managerwest said...

rickard> Skickar dig ett mail.

Anonymous said...

You write very well.