Sunday, April 15, 2007

Söndagen

Som ni säkert märkt har jag det ganska stressigt för tillfälligt

Just nu håller jag på att läsa ut boken om Tulpankraschen för att sedan kunna påbörja arbetet. Jag har nu ca 60 sidor kvar. Planen är att läsa 20 sidor, ta liten paus och sedan läsa igen. Tycker det är roligt att läsa boken, men blir så rastlös efter ett tag. De underbara vädret förstör arbetsklimatet ;)

Jag kommer sedan ikväll hjälpa pappa med att flytta utemöbler osv, när det är klart kommer en redovisning av betalningen. Arbetet har inte varit så hårt, så det blir inga 600 kr jag tjänar. Är skyldig mamma å pappa 3 500 spänn så jag kommer försöka betala av 500 spänn nu i helgen. Anledningen till att jag är skyldig dem så mycket pengar är att jag gick med i Ulyss emission. Jag har dock ändrat inställning till företaget och kommer sälja dess aktier så snart de noteras för att betala tillbaka mamma och pappa.

Just nu ligger jag mycket tungt i CAG eftersom jag anser att den är undervärderad och den har inte återhämtat sig serdan börsraset. När den återhämtat sig lite mer kommer en del av den säljas för att köpa ett nytt aktieslag. Vilka aktier jag funderar på är publicerat i tidigare inlägg.

No comments: