Monday, April 2, 2007

Förmögenheten: 100 003 kr!

Underbart! Förmögenheten uppgår nu till 100 003 kr!

SuperSpar-månaden började igår med att jag tjänade in 600 kr på att arbeta i trädgården plus att jag lyckades hålla mig utgiftsfri i helgen och måndagen. Aktieportföljerna lyckades tyvärr inte följa index pga att Tara Gold faller 6 % i Staterna.

Igår registrerade jag och två kompisar ett domännamn med ett litet projekt vi håller på med. Just nu har vi ganska mycket kvar att göra men jag kommer förhoppningsvis inom en snar framtid att öppnas. Adressen till sidan är www.borsportalen.se.

Bilden till höger ligger just nu uppe på sidan. Bilden är tagen hos en kompis vars hus ska rivas.



Jag och dessa tre kompisar har även ett annat projekt på gång. Vi alla tre kommer att åka ett år till USA för att plugga och insåg att vi skulle kunna tjäna pengar på att importera saker från staterna till Sverige och sälja via en internetsida. Vi håller nu funderar på lämpliga produkter men det lutar just nu mot skateprodukter. Vi alla tre är måttligt intresserade av skating och jag själv använder en sk longboard som transportmedel. Jag har en del kompisar som håller på med mer avancerad skating och som har ett ganska utbrett kontaktnät. Med hjälp av dessa skulle vi kunna marknadsföra sidan.

Jag kommer inte fira 100 000 kr förmögenheten på något särskilt sett då steget dit inte känts allt för stort.

3 comments:

Olof Ekman said...

Tja!

Läs gärna min blogg, behöver svar på en den frågor som jag är övertygad om att du kan svara på!

http://megabytet.blogspot.com/

Tack!

PS. Det är ingen kritik.

Admin said...

Spännande med importplaner och hemsida! Lycka till. Om ni ska importera tror jag dock att Kina är landet att handla ifrån, men de kanske inte har så stort utbud av skateprylar.

managerwest said...

finanskvinnan>
Jag har också kina i åtanke, men eftersom jag kommer vara i USA kommer det vara lättare att knyta kontakter där. Sedan ska jag försöka gå ännu längre ner i leden om de går. Inköpspriserna kan sänkas något helt otroligt om vi lyckas hitta bra ställe att importera från kina.