Tuesday, June 19, 2007

Peace And Love forts.

Jag får gladeligen meddela att jag har tjänat 1000 kr!

Anledningen:
Precis när jag skulle köpa min Peace And Lovebiljett tog de slut. Jag skyndade mig in på ticnet för att köpa en. Säljarn hade inte insett att biljetterna tagit slut utan sålde ut 2 st för strax under ordinariepris och vägrade sälja biljetterna enskilt. Jag köpte då båda och lade snabbt ut resterade biljett på blocket. Jag har fått säkert över 200 mail om biljetten och beslutade mig att sälja biljetten för 2000 kr till en köpare. FÖrmodligen skulle jag kunnat få mycket mer pengar för biljetten, men det känns som fel sätt att tjäna pengar.

6 comments:

Alva said...

att köpa billigt och sälja dyrt är ett bra sätt att tjäna pengar. Grattis

Admin said...

Grattis!

managerwest said...

Tack för att ni stödjer mitt handlande. Trodde fler skulle vara negativa än positiva.

Admin said...

Nej, det ser jag verkligen inget fel med. Det var ju inte din intention från början ens utan det bara blev så.

Hade du blivit biljetthaj på heltid hade jag nog varit lite skeptisk dock.

The Laughing Madman said...

@finanskvinnan:
Vad är det för fel med att köpa för att sedan sälja biljetter?
Finns många företag som gör det, varför skulle inte Jocke här göra det?

Admin said...

Oj, jag såg inte din kommentar Laughing Madman.

Jag tycker det är ett oetiskt sätt att tjäna pengar, därför är jag skeptisk.