Friday, March 23, 2007

Underbart!!

Veckans slutade som vanligt med fredag. Och vilken fredag det blev! Det var länge sedan portföljen steg så här mycket på en dag! Precis som då var det nu Impact Coatings som gjorde en vild uppgång på 18,52%. Nu har Impact gått upp 105 % sedan inköpet precis innan nyår. Tara Gold hade en otroligt uppgång igår efter blogginlägget och fortsatte idag upp 8,7 %, and is still going strong.

Impact:
TA: http://www.smallcap.se/articles/1081/1/Impact-Coatings---Tekniskt-case
Dagens nyhet: www.liu.se/press/pressmed?newsitem=9823

Lägger in en förmögenhetsuppdatering idag igen =). 94 734 (+ 1772 kr idag).

Jag har idag också sökt till sommarjobb på Danderyds sjukhus, Karolinska sjukhuset, Södersjukhuset, Stockholms läns sjukvårdsområde och Folktanvården Stockholm. Dessa erbjuder totalt 650 arbetstillfällen. Inget drömjobb precis men man får ta vad som finns. Lönen är inte heller bra med med semsterersättning blir det iaf 73,2 kr/h. Jag återkommer med resultat från ansökan när jag meddelas.

Har ni annat förslag på sommarjobb? Kontakta gärna mig då!

Jag sa i tidigare inlägg att jag inte skulle börja läsa tradingguiden förrens vecka 15, jag måste meddela att jag har ändrat mig och påbörjat läsningen. Hittills har det vart mycket givande och jag har inspirerats till att göra ett skolarbete om Tulpankraschen. Arbetet kommer givetvis presenteras här på bloggen.

Trevlig helg!

No comments: