Wednesday, March 28, 2007

Impact Coatings made the day

Börsen föll 1 %, men portföljen lyckades hålla sig på +! Hjälten är (som vanligt) Impact Coatings! man har nämligen fått en provorder av ytbeghandling av flödesplattor till bränsleceller. Spekulationer finns om att det skulle vara svenska företaget Morphic som ska ha gett orden. Impact steg 12,46% men slutade hela 12 kr från dagshögsta
http://www.impactcoatings.se/getNewsById.asp?intNewsId=49

Även Net Insight mottog idag order. Mer om den finns att läsa i inlägget under. Net Insight klarade börsfallet idag på +/- 0.

"Net Insight har fått en tilläggsorder från EBU, European Broadcasting Union, vars nät baseras på Net Insights Nimbra-plattform. Aktien slutade oförändrat till 6,75. Impact Coatings ökade 12,5 procent till 176 kronor på onsdagen efter att bolaget fått en provorder på ytbeläggning av flödesplattor till bränsleceller. " Ur Stockpickers nyhetsbrev

Paramount Gold har släppt borresultat från San Miguel som beskrivs som positiva. Tara Gold äger 30 % av San Miguel. Också Tara klarar sig mot strömmen på +/- 0.
http://www.paramountgold.com/News/2007/03-28-2007.asp

I helgen kommer jag förmodligen kunna dra in lite pengar genom att arbeta i trädgården. Det handlar om att gräva ner de plattor som jag nämnt i tidigare inlägg. Jag har inte gjort någon uppskattning hur stort arbetet är och hur mycket jag kommer tjäna. Men jag ska tala om arbetet med min kära fader ikväll.

No comments: