Monday, March 26, 2007

Helgen och måndagen

Jag kom nyss in från att ha flyttat plattor i trädgården. För 45 minuters arbete fick jag 150 kr, inte helt fel samtidigt som jag fick bra träning!

Aktiedepåerna gick ungefär +/- o idag. Är mycket nöjd med de resultatet då börsen föll 0,9%. USA börserna återhämtade sig bra eget sthlmsbörsen stängd, kanske får vi också se en liten återhämtning imorgon?

Imorse inhandlades 2 st Rolling Stones ståplatts biljetter för 940 kr st. Efter att samtalat med mina föräldrar har jag insett att jag är i Kanada när konserten går. Tillsvidare kommer jag se biljetterna som en ekonomisk investering. Kollade runt lite på blocket och snittpriset ligger idag på 1 500 kr, alltså en uppgång på närmre 60 %! Just nu är det dock många som säljer vilket trycker ned priset. Jag kommer vänta någon månad med att sälja och förhoppningsvis då få ca 2 000 kr/st.

Helgens utgifter slutade på runt 200 kr, men dessa har inte vart inräknade i förmögenheten.

No comments: