Tuesday, July 17, 2007

Kanada

Eftersom jag inte visat nagra livstecken pa nagra dagar kanske nagra av er undrar om jag overlevde den langa flygresan hit, nu behover ni inte vara oroliga langre!

Jag har fatt fragor om priser etc. Jamforelsen blir mellan Stockholm och Calgary. Jag kommer gora en liten undersokning med 10 varor i olika segment dar jag jamfor priserna. Givetvis kommer jag bara jamfora med exakta produkter och volymer. Av de priser jag sett hittills blir min hypotes att det ar nagot billigare har i Calgary.

Som jag berattat tidigare sa byter vi hus med en annan familj. Vill ni veta mer hur det gar till kan ni lasa i ett tidigare inlagg: http://miljonjakt.blogspot.com/2007/04/hur-firar-du-din-semester.html

Huset vi bor i ar 800 kvadratmeter, sa det finns ganska manga rum. Husets storlek ar medel i omradet vi bor i. Det ar ocksa mycket naturskont och ligger precis utanfor Calgary. Jag tror jag kommer trivas mycket bra har, synd att poolen ar trasig dock.

Hittills har jag inte spenderat sa mycket pengar, bara motsvarande 52 kronor pa en affisch. Jag haller for tillfallet ocksa pa att lasa boken "Good To Great".

No comments: