Thursday, July 19, 2007

Geni eller idiot?

Jag beundras av manga olika typer av manniskor. En del ar genin, men andra uppfattas nog som idioter av allmanheten. Nu satt jag iallafall inne pa ekonominyheterna.se och skumlaste igenom lite artiklar, tillslut hittade jag fram till denna artikel.

Den handlar om en VD/grundare som pa ett borsforum skrev over 1100 inlagg om sitt egna foretag. Han passade ocksa pa att skriva att konkurrenternas VD var inkompetent. Detta visade sig vara ett stort misstag da han nu ar intresserad av att kopa upp detta foretag. Detta samtidigt som att nyheten om hans agerande pa borsforumet sprids.

I mina ogon ar detta en livsnjutare utover det vanliga! Han skriver som kommentar till artikeln ”Jag hade roligt när jag skrev, jag menade aldrig att det skulle kopplas till mig”. Han pastar ocksa att ingen kanslig information lakt ut under pa forumet.

Hans agerande maste sjalvklart ses som extremt oproffsigt, men jag far enda ett brett leende pa lapparna nar jag laser det hela. Men man inser att det finns manga satt att roas sig pa, om man ar villig att ta lite risker.

"Desto mer risker du ar villig att ta, desto mer har du mojlighet att fa"

1 comment:

Admin said...

Du får nog skriva att du "beundrar" eller "förundras över", om du skriver beundras av så syftar du på de som beundrar dig.

VD:n verkar inte riktigt genomtänkt. Men rolig!