Tuesday, July 10, 2007

Rapportering av Investeringar från Adsense

För någon månad sedan fick jag en Adsenseutbetalning på 700 kr som investerades direkt. De har investerats mycket framgångsrikt i Carlson Asian Small Cap som utvecklats upp ca 20 % sedan inköp! De 700 kr är numera värda runt 840 kr, alltså en värdeökning med 140 kr.

Dock har intäkterna från Adsense minskat extremt beroende på att tryckprocenten minskat och att jag periodvis vart inaktiv och inte skrivit så mycket. Besökarantalet ligger nu sedan jag blivit aktiv igen på ca 50 besökare per dag. Sedan den 1/5-07 har jag tjänat in 21,39 dollar. Jag tror och hoppas att både besökarantalet och intäkterna från Adsense kommer stiga, men detta kräver såklart att jag presterar.

Jag kommer den 14 Juli åka iväg till Kanada i 3½ veckor på Semester och är tillbaka 9 Augusti. Jag vet just nu inte om jag kommer ha tillgång till Internet. Om jag inte har det kommer det bli tomt på inlägg ett tag.

No comments: