Wednesday, July 11, 2007

Ta kontroll över ditt liv!

Många av oss har nog tänkt att vi aldrig kommer lyckas med att bli framgångsrika. Det gäller att vara "rätt man på rätt tillfälle". Det stämmer säkert till viss del, men du kan vara med att påverka så att du blir "rätt man" och är på "rätt ställe". Du kan förmodligen reta upp dig på något helt onödigt ibland. Tänk på att du själv kan välja hur du ska reagera när det är något som irriterar dig. Varför blir du egentligen arg när något går snett? I grund och botten är det något du lärt in, men det är något du bör ändra på. Istället för att sura, fundera på lösning till problemet. Om du blir arg kommer de påverka människorna i din närhet på negativt sätt, detta kan bli en ond cirkel.

DU väljer dina känslor, ditt beteende och vad som händer dig. Det sätt att tolka saker och förklara saker blir verklighet. Om du tänker att allt är positivt, så blir det det. Om du tänker att allt är negativt, så blir det så.

Jag har själv börjat fundera på varför jag blir arg när jag blir arg. Och ingen av gångerna har jag sett något positivt att bara bli arg, istället för att göra något konkret åt saken. Jag kommer förmodligen i framtiden ägna fler inlägg åt psykologiska bitar. Är du en av dem som blir lätt irriterad, då kanske du ska läsa dessa inlägg lite noggrannare.

No comments: