Thursday, August 16, 2007

Ner eller upp?

Det är frågan som de flesta som investerar på börsen har frågat sig ett antal gånger senaste tiden. Ena dagen dagen har vi -3 % och nästa dag är det upp igen. Dock har det inte vart lika mycket uppåt som neråt, det är något vi alla konstaterat. Det känns omöjligt att spekulera i vad kurserna slutar imorrn, och det känns också ganska ointressant för mig. Det som intresserar mig är hur det ser ut på ett års sikt, kommer det gå upp eller ner? Ska man som analytikerna säger sitta stilla i båten?

Min bedömning är att det finns mer att hämta i börsen på 1 år sikt, men jag har ingen aning hur det ser ut kommande veckan. Tack vara Impact Coatings stora uppgång idag så har jag klarat mig hyfsat i dagens fall.

http://www.youtube.com/watch?v=iSoecK3u65Q

No comments: