Monday, August 20, 2007

Borsportalen.se (1)

Som några läsare säkert märkt har det inte hänt så mycket med det hemsideprojekt jag hade med två kompisar. När man besöker sidan står det att Borsportalen.se kommer öppnas snart, detta är en total lögn. Projektet har vart dött i ett antal några månader och inget nytt har skett.

Mina två kompisar kommer nu åka iväg och studera i USA och kvar står jag. Nu har jag bestämt mig att försöka ta tag i projektet och starta upp det igen. Detta kräver dock en hel del arbete. Som det ser ut i dagsläget har jag ingen som helst kunskap hur man bygger och underhåller en sida. Att ta in en utomstående för kodning etc är idagsläget mycket främmande då det kostar en rejäl slant.

Jag har idag börjat läsa lite guider efter fått tips av Martin Troedsson. Martins pappa och min pappa är goda vänner sedan Universitetstiden (tror jag). Martin och jag träffades för många år sedan på sommrarna och igår träffades vi igen. Det har gått många många år sedan sist, tyckte någon nämnde 7 år. Martin har gjort sidor både åt sig själv och åt kunder. Kanske kan vi få ett gästinlägg av honom?

4 comments:

Tobbe said...

Vet inte vad du/ni har eller hade för planer för borsportalen.se, men ett tips är att lära dig lite asp/asp.net. på http://www.aspsidan.se finns mycket bra guider osv. Hör av dig annars så kan jag hjälpa dig lite med tips och förslag osv.

managerwest said...

Tack :) Alla tipps är mycket välkommna. Ska kolla in det där när jag får tid.

Tobbe said...

Gör så. Som sagt säg till annars :)

Anonymous said...

Om du är ute efter ett väldigt lätt webbdesignprogram att lära dig så är joomla perfekt. Det är gratis att ladda ner, man kan ladda ner pdf böcker om hur joomla funkar på piratebay.se. Det finns färdiga templates, typ tusentals o välja på som man kan ladda ner.. det är en helt färdig grund för hemsidan, sedan får man ändra o designa en del själv.. Man kan installera hela färdiga delar som t. ex. en helt färdig logga in funktion för medlemmar.. använder mig själv av det programet. Hade inga förkunskaper alls men nu kan jag ensam skapa en helt färdig hemsida.