Friday, August 10, 2007

Hemma

Nu har jag efter en lång och jobbig flygresa anlänt hem igen. För alla oss som investerar i börsen har det onekligen vart en helsvart månad. Minus 10 % eller 557 kr på svenska börsen, svensken känner sig fattigare än på länge. Men det finns goda nyheter i allt svart. Jag har 6000 kr som ska investeras rätt och slätt i börsen. Jag anser att detta bara är ett kortsiktigt ras och det finns fortfarande pengar att hämta innan det "riktiga" raset börjar. Jag har inte riktigt bestämt mig i vilka aktieslag jag ska investera i än. Formodligen i de aktieslag jag redan investerat i, men har ni ngt tipps är jag öppen för förslag.

Tyvärr kom inte min resväska med mitt plan hem så jag har brist på (snygga)kläder. Men detta kanske är en möjlighet att tjäna lite pengar på ersättningen.

Inom snar framtid kommer jag publicera lite inlägg om Kanada och en för mig ny investeringsmöjlighet.

No comments: