Sunday, May 6, 2007

Inkomster/Utgifter

Min största säkraste inkomst är min "veckopeng". Basen är den veckopeng jag alltid får. Sedan får jag 45 kr extra i veckan för att vika tvätt. Matpengarna får jag eftersom jag med skolan äter ute på resturanger. Av skolan får jag 35 kr om dagen och sedan får jag 20 kr om dagen av mamma och pappa. Oftast går inte 100 kr om veckan åt, skulle tro att det går åt drygt 60 kr. De pengar som blir över får jag behålla.

Veckopengfördelning:
Bas: 100 kr
Tvätt: 45 kr
Mat:100 kr
---
Totalt: 245 kr

De utgifter som jag har är mellanmål och nöjen. Oftast betalar mamma och pappa hela delar av mina nöjen. Detta eftersom jag inte får ut hela mitt studiebidrag och då har jag relativt lite pengar att röra mig med om man jämför med mina kompisar.

5 comments:

Anonymous said...

Hur gammal är du och hur ser ekonomin totallt sett ut?

managerwest said...

Jag är 17 år gammal och har en "förmögenhet" på strax över 100 000 kr.

Admin said...

Varför får du inte ut hela studiebidraget vid 17 års ålder? Sparar dina föräldrar det åt dig?

Anonymous said...

Hur mycket började du med och hur gammal vad du då?

managerwest said...

Finanskvinnan> Min mamma säger att hon köper mjölk för pengarna. Ska nog försöka förhandla till mig den, det känns ganska rimligt att jag borde kuna få den. Isf kan jag börja månadspara på riktigt, vilket är en klar fördel!

Man kan säga att jag började i September 2006. Då tog jag tag i mitt sparande och gick över från fonder till aktier.