Thursday, May 17, 2007

Inför sommarlovet

Den 8/6 får jag sommarlov! Detta kommer ge mig mycket tid till att försöka genomföra lite projekt för att dra in pengar. Jag har sökt en del sommarjobb men de verkar inte resultera i något. Till helgen ska jag också träffa en kompis från grundskolan, vi ska diskutera möjligheten att starta ett datorrelaterat företag.

Projekt på gång:
Borsportalen
Importera skatebord relaterat från USA till Sverige. Nätförsäljning.
(Datorrelaterat)


Jag håller även på med tjanapengarpainternet.blogspot.com, men de projektet är mest för att skapa en inblick i dessa program. Förmodligen kommer det inte skapa särskilt mycket pengar.

4 comments:

Admin said...

Det finns fortfarande sommarjobb, spamma ut ansökningar. Erfarenheten är egentligen mer värd än pengarna enligt mig. Och en kontakt kan ju öppnas till extrajobb på helger och så.

managerwest said...

Har du något förslag/tipps när de gäller sommarjobb?

Admin said...

Oj, långsamt svar från min sida här. Ja! Det har jag!

Jag har fått flera sommarjobb via AMS, faktiskt, när jag var yngre. Sökte allt jag var "behörig för".

Formulerar man sig väl så har man ganska god chans skulle jag tro. Kolla om du inte kan få ett rekommendationsbrev från någon lärare eller någon du jobbat för tidigare, som du kan scanna och skicka med i mailet. Om du har bra betyg kan du skicka med dem också som en indikation på att du är flitig och målmedveten.

Sen kan du skicka brev till alla McDonalds och matbutiker kring dig också. McDonalds är inte särskilt bra betalt men varje arbete ger ju erfarenhet också.

När jag jobbade extra på matbutik minns jag att det var kul när en kille började jobba, vi var nästan bara tjejer.

Om du har dåligt med arbetslivserfarenhet kan du skriva att du har lätt att lära dig, att du verkligen vill jobba och att du gärna ställer upp om någon är sjuk eller liknande. Det gör dig lite mer attraktiv att anställa.

Lycka till!

managerwest said...

Tack för ett mycket bra inlägg finanskvinnan :). Lagt in de på worddokument för att spara också. Ska försöka hinna med å göra allt så snart som möjligt.